Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden AANBIEDERS
Doel van het Meedoenarrangement
Iedere inwoner in Doetinchem moet de kans hebben zich te ontspannen, te sporten en te ontwikkelen. Dát is de gedachte achter het Meedoenarrangement. Gebrek aan geld mag geen reden zijn waarom mensen niet meedoen. Het Meedoenarrangement biedt inwoners deze kans. Om zichzelf te ontwikkelen en zo de eigen mogelijkheden te ontdekken. Door bijvoorbeeld een cursus te volgen of nieuwe contacten te leggen bij een (sport)vereniging.
Dáár maakt het Meedoenarrangement werk van!
Aanbieders Meedoenarrangement
3. Een organisatie kan aanbieder worden/zijn, als het aanbod past binnen het doel van het Meedoenarrangement. Dit kunnen diensten en/of producten zijn.
4. Tijdens het proces van aanmelding kunnen wij de organisatie vragen om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
5. Om deel te nemen aan het Meedoenarrangement gebruiken wij de organisatiegegevens van de aanbieder. Deze zijn nodig om het Meedoen te kunnen regelen. De organisatiegegevens kan de aanbieder zelf zien in zijn/haar account.
Een gedeelte van deze gegevens is te zien op de website van het Meedoenarrangement. Zodat het aanbod te zien en te bestellen is.
Zonder deze organisatiegegevens is het niet mogelijk om aanbieder van het Meedoenarrangement te worden/zijn.
Maatschappelijke ondersteuning
Door als aanbieder deel te nemen aan het Meedoenarrangement biedt u een maatschappelijke ondersteuning. U biedt activiteiten aan voor inwoners, die zij anders niet of moeilijk kunnen betalen. Wij vragen u minimaal 11% korting te geven op deze activiteiten. Deze korting is nodig om het Meedoenarrangement betaalbaar te houden.
Het Meedoenarrangement heeft voor u als aanbieder ook voordelen.
U voorkomt problemen rondom het betalen en ontvangen van de contributie en/of het lidmaatschap. Ook kan het ledenaantal of de verkoop van activiteiten van uw organisatie stijgen. Geld is geen hindernis meer voor een inwoner om gebruik te maken van uw aanbod.
Aanbod van uw producten
1. Wij controleren elk nieuw of aangepast product. Past dit binnen het doel van het Meedoenarrangement? Past deze dit binnen het ontvangen puntenaantal?
2. U geeft een complete productomschrijving bij elk product. U zet in de aankoopnotitie uw eigen informatie naast de aangegeven standaard tekst.
3. Alleen producten/diensten met een complete omschrijving accepteren wij. U geeft ook aan of het bijvoorbeeld gaat om een jaarabonnement of voor welke duur het product geldt.
4. Is de omschrijving niet compleet? Dan verwijderen wij het product na 14 (werk)dagen. Zie ook hiervoor punt 5. Wij controleren het nieuwe of aangepaste product. Is deze correct, dan zetten we deze ‘live’ op de website van het Meedoenarrangement. Daarna kunnen deelnemers ze bestellen. De ingevoerde productprijzen zijn inclusief het geldende btw-percentage.
5. Het Meedoenarrangement beoordeelt minimaal één keer in het jaar de aangeboden producten. Bij deze beoordeling bekijken wij of de aangeboden producten nog passen bij het doel van het Meedoenarrangement. Wij kunnen u daarbij vragen een product te verwijderen of aan te passen.
6. Het is uw plicht als aanbieder de productinformatie duidelijk en goed in te voeren. Zijn er speciale of bijzondere voorwaarden, dan geeft u dit nadrukkelijk aan.
Let ook op de informatie die te zien is in de aankoopnotitie. Dit is wat deelnemers zien op het afhaalbewijs. Het advies is om de standaard tekst niet te verwijderen.
Maak daarin duidelijk dat zij via hun account met hun QR-code bij u moeten komen, om zo gebruik te maken van uw product/dienst.
Zijn er eenmalig bijkomende kosten? Dan maakt u een apart product in uw aanbod.
7. Structureel bijkomende kosten voor de deelnemer staan wij binnen het Meedoenarrangement niet toe. Soms valt een uitzondering onder maatwerk. Daarvoor neemt u als aanbieder altijd contact op met het Meedoenarrangement.
8. Uw aangeboden producten moeten passen binnen het maximaal aantal ontvangen punten voor het genoemde jaar. De ontvangen punten van het Meedoenarrangement zijn een heel (kalender)jaar uit te geven. Wij vragen u om hier rekening mee te houden in uw aanbod. Uw aanbod en de waarde in punten staan in verhouding tot het aantal punten per jaar.
9. Alle aangeboden producten staan standaard te bestellen op één per persoon per jaar. Wij voorkomen hiermee het doorverkopen of verhandelen van een product. In overleg passen wij dit aantal in alle redelijkheid aan. Dit hangt af van het aangeboden product en het aantal punten.
10. Prijsverhogingen vanaf € 5,00 bespreekt de aanbieder met het Meedoenarrangement. U belt daarvoor naar 0314-377 377. Of u stuurt een e-mail naar info@meedoenarrangement.nl met de reden van deze prijsverhoging. Wij kunnen uw prijsverhoging afwijzen, als deze niet in alle redelijkheid past bij het bestaande bedrag.
11. Het is verplicht, om aan het eind (of begin) van elk (kalender)jaar alle producten na te lopen. U past waar nodig de (product)informatie aan. Zoals de duur van het product, het jaartal en/of de voorwaarden. Zodat uw producten klaar zijn voor het nieuwe Meedoen jaar. Wanneer u de producten niet op tijd aanpast, dan zijn ze niet meer te zien op de website. En daardoor niet meer te bestellen.
Nieuw in 2025 het scannen van de QR-code
1. Vanaf 15 januari 2025 werkt het Meedoenarrangement met QR-codes. Elke bestelling die u krijgt heeft een unieke QR-code. Deze kan slechts één keer gebruikt worden.
Komt de deelnemer met de bestelling bij u, dan scant u verplicht de QR-code in. Een gescande QR-code is het bewijs van deelname en betaling van het bestelde product. Het scannen van de unieke QR-code maakt de kans kleiner op misbruik van het Meedoenarrangement:
– De deelnemer laat altijd de QR-code van de bestelling aan u zien. In uitzonderlijke gevallen kan dit een papieren QR-code op het afhaalbewijs zijn. U scant altijd de QR-code om zo gebruik te maken van het product en/of de dienst. Dit kan met een mobiele telefoon.
– U controleert of de QR-code niet eerder is aangeboden. Is de aanbieder van de QR-code wel dezelfde persoon? (U mag vragen om een geldig legitimatiebewijs).
Elke QR-code kan maar één keer gebruikt worden. Wanneer blijkt dat de QR-code al eerder is gebruikt, mag u deze niet meer inscannen. U kunt een gescande QR-code ook maar één keer factureren.
2. De QR-code moet voor het eind van het (kalender)jaar gebruikt zijn. Of voor de inleverdatum die hoort bij uw aanbod. Uitzonderingen daarop kunnen alleen in overleg met u en ons. Is er geen overleg geweest, dan is de QR-code niet meer geldig. Het Meedoenarrangement boekt dan geen punten terug. Ook kunt u als aanbieder deze bestelling dan niet factureren.
Correct gebruik Meedoenarrangement
1. Bestelde producten zijn persoonsgebonden. Producten zijn daardoor niet te gebruiken door familieleden en/of anderen. Ook is het verboden om producten door te verkopen. Aanbieders hebben een belangrijke rol bij het voorkomen van oneigenlijk gebruik van het Meedoenarrangement. Krijgt u als aanbieder een signaal van mogelijk misbruik van producten door deelnemers? Dan bent u als organisatie verplicht dit te melden bij het Meedoenarrangement. Het Meedoenarrangement onderzoekt dan de situatie en neemt als het nodig is maatregelen.
2. U speelt een belangrijke rol als aanbieder bij het misbruik van het Meedoenarrangement. Door een goede controle van de QR-code en de deelnemer maakt u misbruik kleiner.
Bestellingen, terugboekingen en annuleringen
1. Het Meedoenarrangement gebruikt uw gegevens als aanbieder voor de bestelling van de deelnemer. Zodat de deelnemer contact met u op kan nemen, om het bestelde met u te regelen.
2. U bent als aanbieder (ook) verantwoordelijk voor het op een goede manier regelen van bestellingen en mogelijke annuleringen.
3. Producten besteld in 2025 laten deelnemers op het laatst op 31 december 2025 bij u scannen. Voor sommige producten maken we een speciale uitzondering. De gewijzigde inleverdatum gaat altijd in overleg met het Meedoenarrangement. Seizoensgebonden producten die over een jaarwisseling heen lopen, moeten wel eind december 2025 bij u ingeleverd zijn.
4. Deelnemers kunnen op z’n laatst producten bestellen tot en met 17 december 2025. Vanaf 18 december 2025 zijn alle producten in het Meedoenarrangement niet meer te bestellen tot 15 januari 2026.
5. Bestelde producten kan de deelnemer eigenlijk niet annuleren. Ingewisselde punten boeken wij niet terug. In sommige gevallen maken we daarvoor een uitzondering. Deze uitzonderingen vinden altijd plaats met goedkeuring van het Meedoenarrangement en u als aanbieder.
Voor een annulering, is altijd de toestemming van u als aanbieder nodig. Dit verzoek stuurt u via e-mail naar info@meedoenarrangement.nl.
Let op: een annulering kan alleen gebeuren vóór de vaste inleverdatum van het bestelde product.
6. Soms is een product (tijdelijk) niet meer leverbaar. U maakt als aanbieder zelf afspraken met de deelnemer wanneer het product beschikbaar is. De gemaakte afspraak is tussen de aanbieder en de deelnemer.
7. Door sommige situaties (bijv. het corona virus) kunnen activiteiten en/of aanbiedingen misschien niet doorgaan. Gaat een activiteit door dit soort situaties niet door? Dan heeft u géén recht op het factureren van de gedane bestellingen. In overleg met de deelnemer bekijkt u dan wat er wél mogelijk is met de gedane bestelling.
Financiën en facturatie
1. Een aanbieder mag geen steeds terugkerende extra kosten van een product naar de deelnemer berekenen. Niet in punten en niet in geld. Sommige uitzonderingen vallen onder maatwerk.
2. Als aanbieder factureert u elke kalendermaand de gescande QR-codes aan het Meedoenarrangement. Het ontvangen totaaloverzicht van de gescande QR-codes zijn de basis voor uw factuur.
3. Alleen bestellingen waarvan de QR-code is gescand, hetzij vanaf de mobiele telefoon, of vanaf een uitgeprint afhaalbewijs mag u factureren. Niet gescande QR-codes kunt u NIET factureren. Deze bestellingen zijn niet verzilverd bij u. Let op: de kortingsprijzen bij elk product van de aanbieder zijn al inclusief BTW. U kunt dus geen (extra) BTW berekenen op de factuur.
4. De adressering van uw facturen stuurt u aan:
Gemeente Doetinchem
t.a.v. Meedoenarrangement
Raadhuisstraat 2
7001 EW Doetinchem
of
Gemeente Doetinchem
t.a.v. Meedoenarrangement
Postbus 9020
7000 HA Doetinchem
Er is géén verwerking mogelijk zonder de juiste adressering of juiste gegevens!
De facturen worden per e-mail gestuurd naar: info@meedoenarrangement.nl
5. Op de factuur dienen de volgende gegevens vermeld te worden:
- Gegevens van de aanbieder: naam, adres, postcode en woonplaats, KVK-nummer (als u/ uw organisatie dit heeft). Ook uw IBAN-nummer en mailadres.
- Overzicht van de bestelde producten, naam deelnemer, het bestelnummer en de inkoopprijs. Dit is de kortingsprijs inclusief BTW.
- Betalingstermijn en een uniek factuurnummer.
Voor de opmaak van uw factuur kunt u gebruik maken van onze conceptfactuur.
Wij controleren en verwerken uw factuur over het algemeen binnen 14 dagen.
6. Het Meedoenarrangement heeft administratief te maken met het afsluiten van het boekjaar 2024. Daarom moeten uw facturen op z’n laatst 15 januari 2025 bij ons ingeleverd zijn.
7. Alleen correct opgemaakte en ingestuurde facturen kan het Meedoenarrangement behandelen en doorsturen voor betaling.
8. U maakt de factuur op zoals hierboven omschreven. Uw factuur bevat alleen de afgehaalde producten/in gescande QR-codes. Vanaf januari 2025 neemt het Meedoenarrangement steekproeven.
9. Is de conclusie dat QR-codes niet volgens onze voorwaarden zijn gescand, dan gaan wij met u in gesprek. Blijkt uit dit gesprek dat u producten factureert die niet bij u ingeleverd zijn, dan nemen wij maatregelen. Producten die niet zijn geleverd, maar die u factureert, zien wij als misbruik. Als gevolg hiervan vragen wij dit bedrag bij u als aanbieder terug. Ook kunnen wij besluiten tot een stop als aanbieder voor minimaal de rest van het geldende jaar.
Geldigheid algemene voorwaarden en maatwerk
De algemene voorwaarden kunnen minimaal ieder (kalender)jaar veranderen. Het Meedoenarrangement is niet aansprakelijk voor achterhaalde en verlopen algemene voorwaarden. Alleen de laatste versie is geldend. Deelnemers en aanbieders zijn zelf verantwoordelijk voor het lezen en uitvoeren van de algemene voorwaarden.
Naast de algemene voorwaarden biedt het Meedoenarrangement ook maatwerk.
Dit kan in bijzondere gevallen betekenen dat wij afwijken van de algemene voorwaarden.
Leest u ook de algemene voorwaarden voor deelnemers 2025.
Zodat u een compleet beeld heeft van de werking van het Meedoenarrangement.
Algemene voorwaarden DEELNEMERS
Aanmelding Meedoenarrangement
1. Inwoners van Gemeente Doetinchem kunnen zich elk (kalender)jaar aanmelden voor het Meedoenarrangement.
Na aanmelding toetsen wij het inkomen van de aanmelder. Om in aanmerking te komen moet de aanvrager en evt. partner/medebewoner(s) voldoen aan de toetsingsnorm.
2. Elke aanvrager met een inkomen niet hoger dan 130% van de bijstandsnorm komt in aanmerking. U bent als aanvrager(s) ingeschreven bij de gemeentelijke basisadministratie van gemeente Doetinchem. Alleen dan is het Meedoenarrangement aan te vragen.
3. Jongeren vanaf 18 jaar doen zelf een aanvraag voor het Meedoenarrangement.
4. Vanaf 2025 vraagt u het Meedoenarrangement aan met uw DigiD. Heeft u nog geen DigiD? Dan kunt u ondersteuning vragen bij het Formulieren Café in uw wijk. Vrijwilligers helpen u dan een DigiD aan te vragen. Ook kunnen zij u helpen bij het aanvragen van het Meedoenarrangement. Kunt u echt geen aanvraag doen met uw DigiD? Dan kunt u het Meedoenarrangement mailen.
5. Als aanvrager van het Meedoenarrangement bent u verplicht openheid te geven over uw inkomen. Daarvoor levert u een compleet overzicht aan van al uw bankafschriften van minimaal de laatste twee maanden. Daarop moeten alle inkomsten te zien zijn die u ontvangt. Daarnaast ontvangen wij eventuele loonstroken/ uitkeringsspecificaties. Ook van uw eventuele partner/ medebewoners van 18 jaar en ouder ontvangen wij deze gegevens.
Met de ontvangen gegevens controleren wij of u als aanvrager in aanmerking komt voor het Meedoenarrangement 2025. Levert u de gevraagde informatie niet of niet compleet aan, dan behandelen wij uw aanvraag niet.
Uw aanvraag stellen wij dan buiten behandeling. U kunt daarna altijd weer een nieuwe aanvraag doen, met daarbij wel uw complete inkomensgegevens.
Heeft u wisselende inkomsten? Dan levert u al uw bankafschriften van minimaal de laatste drie maanden aan. Bij twijfel kunnen wij eventueel extra maanden bankafschriften opvragen.
6. Voor deelname aan het Meedoenarrangement gebruiken wij een aantal persoonsgegevens van u. Dit is nodig om voor u een account te regelen en zo de punten te ontvangen. Door aanmelding bij het Meedoenarrangement geeft u als deelnemer toestemming voor het gebruik van uw persoonsgegevens. Deze persoonsgegevens ziet u terug in uw eigen account.
7. Uw aanmelding doet u met een eigen persoonlijke e-mailadres (of dat van de hoofdaanvrager). Het mag géén e-mailadres zijn van een organisatie, ondersteuner, bewindvoerder, buurtcoach of andere hulpverlenende instantie. Het advies is dan een hotmail of een gmail adres aan te maken voor de aanvrager.
8. U bent verplicht wijzigingen in uw persoonlijke gegevens door te geven. Zijn uw gegevens niet meer kloppend, zoals uw mailadres of telefoonnummer? Dan geeft dit problemen bij het regelen van uw bestellingen en eventuele acties. Aanbieders kunnen dan geen contact met u opnemen. U geeft zelf wijzigingen van uw gegevens direct door. Daarvoor stuurt u een e-mail naar info@meedoenarrangement.nl. Het team Meedoenarrangement zal de wijzigingen in uw account aanpassen.
9. Verhuist u als deelnemer naar een andere gemeente? Dan geeft u dit meteen door aan het Meedoenarrangement. U meldt bij uw nieuwe gemeente dat u gebruik heeft gemaakt van het Meedoenarrangement in gemeente Doetinchem. Verhuist u binnen drie maanden na aanmelding bij het Meedoenarrangement? Dan vervallen de overgebleven punten. Na de datum van inschrijving bij de nieuwe gemeente, is het niet meer toegestaan om producten te bestellen. Heeft u toch nog producten besteld na deze datum, dan annuleert het Meedoenarrangement deze bestellingen.
10. Woont een mogelijke deelnemer bij een organisatie of instelling (of valt onder hun zorg)? Dan kan dit vallen onder groepsaanmelding. Aanmelden kan dan alleen onder begeleiding van een begeleider. De begeleider is de hoofdaanvrager, maar ontvangt geen punten. De begeleider kan zelf geen gebruik maken van het Meedoenarrangement.
11. Soms is het noodzakelijk dat een deelnemer hulp krijgt van bijvoorbeeld een ouder, kind of ander familielid. Omdat het zelf te moeilijk is om het Meedoenarrangement te regelen. Alleen met toestemming van de deelnemer kan het familielid de inloggegevens ontvangen. Via de e-mail (info@meedoenarrangement.nl) geeft de deelnemer hiervoor toestemming. Persoonsgegevens deelt het Meedoenarrangement nooit met andere organisaties of personen. Dit vanwege de wet op de privacy (AVG). Uw gegevens gebruiken wij alleen voor het regelen van uw account en bestellingen bij de aanbieder(s).
12. Als deelnemer is het niet toegestaan de inloggegevens van uw account te delen met anderen. Doet u dit toch, dan bent u zelf verantwoordelijk voor de gevolgen daarvan. Wij vragen u uw eigen persoonsgegevens goed te beschermen.
De punten
1. De gekregen punten zijn persoonlijk en altijd één (kalender)jaar geldig. Punten die over zijn aan het eind van het (kalender)jaar vervallen. U kunt deze niet meenemen naar het volgende Meedoen jaar.
2. De gekregen punten kunt u niet geven aan of inzetten voor familieleden of anderen.
3. Voor de verschillende leeftijdscategorieën geldt de volgende puntentoekenning:
Leeftijdscategorie | Punten | Euro |
---|---|---|
0 – 4 jaar | 450 | 225 |
4 – 8 jaar – Zwemdiploma ABC | 450 – Gratis | 225 – Gratis |
8 – 12 jaar | 900 | 450 |
12 – 18 jaar | 900 | 450 |
18 – 24 jaar | 500 | 250 |
24 – 27 jaar | 500 | 250 |
27 – 55 jaar | 500 | 250 |
55 – 67 jaar | 500 | 250 |
67 + jaar | 500 | 250 |
Nieuw in 2025
- is de puntentoekenning voor de leeftijdsgroep van 4 tot 8 jaar. Zij krijgen 450 punten. Dat is de helft van voorgaande jaren. Zij kunnen echter gratis, het nieuwe product Zwem-ABC aanvragen. En zo hun zwemdiploma A, B en C halen. Hebben kinderen van deze leeftijdsgroep al hun zwemdiploma’s gehaald? Dan kan het Meedoenarrangement overwegen hun punten terug te zetten naar 900. Een bewijs van de behaalde diploma’s is dan van toepassing.
- Wordt een jongere in de eerste helft van het (kalender)jaar 18? Dan krijgt de jongere 500 punten.
- Wordt een jongere in de tweede helft van het (kalender)jaar 18? Dan krijgt deze jongere 900 punten.
4. Het is niet mogelijk om punten tussen gezinsleden, partners en/of kinderen over te boeken.
Bedenk wanneer u de punten ontvangt, waar u ze aan uit wilt geven. Zodat elk gezinslid voldoende (eigen) punten heeft voor de gewenste activiteiten.
Gebruik producten
1. De verantwoordelijkheid voor het Meedoenarrangement account ligt bij de ouder(s)/verzorger(s)/de hoofdaanvrager. Niet alleen voor zichzelf, maar ook voor de andere gezinsleden. De ouder(s)/verzorger(s) zien toe op een goed gebruik van de punten. Soms moet het Meedoenarrangement een ouder(s)/verzorger(s) wijzen op het bestelgedrag van zijn/haar kind(eren). Als wij merken dat het bestelgedrag niet volgens de voorwaarden is. Het is (minderjarige) kinderen niet toegestaan met de inloggegevens van de ouder(s)/verzorger(s) bestellingen te plaatsen.
2. Bestelde producten/activiteiten zijn persoonsgebonden. Deze producten/ activiteiten mogen andere gezinsleden niet gebruiken. Ook is het verboden producten te verkopen. Het doorverkopen van bestelde producten/activiteiten zien wij als misbruik. Gebeurt dit, dan gaan wij in gesprek met de deelnemer. Gevolgen van misbruik van het Meedoenarrangement kan betekenen dat wij het account meteen sluiten. Ook kunnen wij de deelnemer en/ of de gezinsleden voor één of meer jaren uitsluiten van deelname. Deze voorwaarden gelden voor de ouder(s)/verzorger(s)/hoofdaanvrager als ook voor de kinderen van het gezin. Het gebruiken van elkaars producten door gezinsleden bespreken wij ook met aanbieders. Dit geldt ook bij het doorverkopen van producten. Het kan betekenen dat de aanbieder deelnemers de toegang tot het product en/of de organisatie kan weigeren.
Bestellingen, terugboekingen en annuleringen
1. Punten kunt u in 2025 gebruiken tot en met 17 december. Vanaf 18 december zijn alle producten in het Meedoenarrangement niet meer te bestellen tot 15 januari 2026. De accounts sluiten wij vanaf 18 december 2025.
2. Bestellingen van het (kalender)jaar 2025 moet u gebruiken vóór 31 december 2025. Het is NIET mogelijk iets te bestellen in december 2025 en uw QR-code te laten scannen in 2026.
3. Het Meedoenarrangement kent verschillende leeftijdscategorieën. Deze ziet u ook in het overzicht hierboven. Als deelnemer bestelt u alleen producten/diensten die voor uw leeftijdscategorie beschikbaar zijn. Dit kunnen verschillende leeftijdscategorieën zijn, of soms één leeftijdscategorie. De producten die één speciale leeftijdscategorie hebben, zijn niet te bestellen door andere leeftijdsgroepen. Aanbieders geven soms bij een product een afwijkende leeftijdscategorie aan. Deze is dan belangrijk voor het bestellen van het product.
4. U bent als deelnemer verplicht de QR-code van een bestelling te laten scannen bij de aanbieder. Dit is het bewijs van deelname en betaling. De QR-code laat u scannen vóór de einddatum van het product. En altijd voor het eind van het (kalender)jaar. Een QR-code is niet meer na de einddatum te gebruiken. De bestelling vervalt en wij boeken dan geen punten terug. Alleen het Meedoenarrangement zelf kan door maatwerk hierop een uitzondering maken.
5. Producten besteld in 2025 zijn bij de aanbieder(s) in te scannen tot en met 31 december 2025. Voor sommige producten geldt een speciale uitzondering. U bent als deelnemer zelf verantwoordelijk voor het lezen van de productomschrijving en de aankoopnotitie op uw afhaalbewijs.
6. U kunt bestelde producten/ activiteiten niet annuleren. Uitgegeven punten boeken wij niet terug of keren wij niet uit in geld. In speciale gevallen maken wij soms een uitzondering en passen wij maatwerk toe. Deze uitzonderingen vinden altijd plaats met medegoedkeuring van de aanbieder(s). U neemt als deelnemer zelf contact op met de aanbieder. De aanbieder doet een verzoek voor annulering van uw bestelling bij het Meedoenarrangement via de e-mail: info@meedoenarrangement.nl.
7. Uw persoonsgegevens zoals naam, geboortedatum, e-mailadres en telefoonnummer gebruiken wij voor het doen van bestellingen. Zodat de aanbieder(s) de bestelling kan/ kunnen regelen met u als deelnemer.
8. Is een product (tijdelijk) niet meer leverbaar? Dan maakt de aanbieder zelf afspraken met u om dit op te lossen. De gemaakte afspraak is altijd tussen de aanbieder en de deelnemer. Door sommige situaties (bijv. het corona virus) kunnen activiteiten en/of aanbiedingen misschien niet doorgaan.
Gaat een activiteit door dit soort situaties niet door? Dan heeft u géén recht op het annuleren van uw bestelling(en) en/of het terugboeken van punten.
In overleg met de aanbieder bekijkt u dan wat er wél mogelijk is met de gedane bestelling.
Nieuw in 2025 de QR-code
1. De QR-code vervangt het afhaalbewijs en is persoonsgebonden.
– De QR-code van uw bestelling moet altijd door de aanbieder gescand worden.
– Het is niet voldoende om deze te laten zien!
De aanbieder scant de QR-code van uw bestelling. De aanbieder controleert de persoon die het inlevert. Is dit wel de genoemde deelnemer? De aanbieder kan vragen om een geldig legitimatiebewijs.
De QR-code is een unieke code en kunt u maar één keer gebruiken. Een eerder gebruikte QR-code kan niet meer gescand worden en is niet meer geldig.
In noodgevallen is het nog mogelijk een afhaalbewijs met de unieke QR-code uit te printen.
Ook dan moet de aanbieder de QR-code scannen, het inleveren van het afhaalbewijs is niet voldoende.
2. Bestelde producten zijn persoonsgebonden. Producten zijn daardoor niet te gebruiken door familieleden en/of anderen. Ook is het verboden om producten door te verkopen. Aanbieders hebben een belangrijke rol bij het voorkomen van onjuist gebruik van het Meedoenarrangement. Zij kunnen vragen om uitleg wanneer niet duidelijk is of u de besteller bent.
3. Krijgt de aanbieder een signaal van mogelijk misbruik van producten door deelnemers? Dan neemt de aanbieder contact op met het Meedoenarrangement. Het Meedoenarrangement onderzoekt dan de situatie en neemt als het nodig is maatregelen.
4. Let op de informatie bij uw bestelling. Daar leest u meer over het door u bestelde product. Of andere informatie die voor u als deelnemer belangrijk kan zijn.
5. Soms hoeft u geen QR-code te laten scannen. Omdat u dan producten via de e-mail krijgt, zoals e-tickets voor Theater Amphion, of e-tickets voor dagjes uit. Kijkt u daarom niet alleen in uw gewone mailbox, maar ook altijd bij de ongewenste (spam) mail.
LET OP: bij verschillende parken (of aanbieders) is uw afhaalbewijs NIET geldig! U heeft daar alleen toegang met uw ontvangen e-ticket.
Spelregels rondom scholen
De punten die kinderen ontvangen, kunt u ook inzetten voor kosten op school. Daarvoor bestelt u de tegoedbonnen schoolkosten.
1. Voor het basisonderwijs is dat per (kalender)jaar maximaal 150 punten (€75,-). Deze zijn in verschillende waardes te bestellen.
U overlegt met school waar uw kind de punten voor in kan zetten. Voor het voortgezet- en beroepsonderwijs is dat per (kalender) jaar maximaal 400 punten € 200,-). Deze zijn in verschillende waardes te bestellen. U overlegt met school waar uw kind de punten voor in kan zetten.
2. U laat de QR-code van uw bestelling scannen op school. Dit doet u (of uw kind) binnen twee weken op de school van uw kind(eren).
3. Te veel bestelde tegoedbonnen kunnen wij niet annuleren en punten niet terugboeken.
Overleg daarom altijd met school wat uw kind nodig heeft. Zodat uw kind niet onnodig punten kwijt is.
4. De tegoedbonnen schoolkosten zijn een heel schooljaar te gebruiken. Wanneer een bon niet helemaal besteed is, blijft de rest van het bedrag bij school open staan. De school en de (ouder(s)/verzorger(s) bekijken samen hoe het nog openstaande bedrag wordt besteed. Dit mag in onderling overleg ook in het volgende schooljaar.
Spelregens rondom communicatiekosten
1. Gemeente Doetinchem geeft via het Meedoenarrangement volwassenen vanaf de pensioengerechtigde leeftijd (67) een financiële vergoeding. Deze vergoeding van communicatiekosten is voor uw telefoon en/of internetabonnement.
2. U kunt het product communicatiekosten ééns per (kalender)jaar bestellen wanneer u genoeg punten heeft.
3. U kunt deze vergoeding alleen gebruiken voor het door u afgesloten telefoon/internetabonnement. Wij kunnen u vragen om een bewijs van betaling van uw bestaande abonnement.
4. Het Meedoenarrangement heeft de mogelijkheid om ééns per (kalender)jaar dit bij u te controleren. U bent dan als deelnemer/besteller verplicht mee te werken aan deze controle.
5. U levert na de bestelling communicatiekosten uw bankgegevens (IBAN) aan bij het Meedoenarrangement. Wij ontvangen dan een kopie of foto van uw bankpas.
Zodat wij zeker weten dat u als besteller ook de ontvanger van deze vergoeding bent.
De informatie stuurt u per e-mail naar (info@meedoenarrangement.nl). Zonder deze gegevens kunnen wij de betaling niet voor u verwerken.
Geldigheid algemene voorwaarden en maatwerk
De algemene voorwaarden kunnen minimaal ieder (kalender)jaar veranderen. Het Meedoenarrangement is niet aansprakelijk voor achterhaalde en verlopen algemene voorwaarden. Alleen de laatste versie is geldend. Deelnemers en aanbieders zijn zelf verantwoordelijk voor het lezen en uitvoeren van de algemene voorwaarden.
Naast de algemene voorwaarden biedt het Meedoenarrangement ook maatwerk.
Dit kan in bijzondere gevallen betekenen dat wij afwijken van de algemene voorwaarden.