FAQ: Veel gestelde vragen aanmelding / deelname Meedoenarrangement 2020

Wat moet ik doen als ik me aan wil melden voor het Meedoenarrangement?

Voor het Meedoen jaar 2020 kunt u zich vanaf 13 januari 2020 aanmelden. Dit doet u door het aanmeldformulier in te vullen via www.doetinchem.nl/meedoenarrangement.

Welke inkomensgegevens moet ik aanleveren om mee te kunnen doen?

Bij uw aanmelding voegt u alle bankafschriften van de laatste twee maanden met daarop zichtbaar alle inkomensgegevens van u en uw evt. partner toe. Hebt u de gevraagde gegevens niet toegevoegd, dan nemen we uw aanvraag niet in behandeling en ontvangt u een afwijzing.

Doet u een nieuwe aanvraag met daarbij wel de juiste inkomensgegevens, dan zullen we uw aanvraag in behandeling nemen.

Hoe weet ik of ik in aanmerking kom voor het Meedoenarrangement 2020?

U kunt vooraf zelf al beoordelen of u in aanmerking komt voor het Meedoenarrangement 2020. Via de website https://meedoenarrangement.nl/kom-ik-in-aanmerking kunt u in de tabel lezen of uw inkomen binnen de toetsingsnorm valt. Is dit het geval, dan kunt u een aanvraag doen. Bij twijfel kunt u altijd contact opnemen met het Meedoenarrangement 0314 -477 477. Of u mailt naar info@meedoenarrangement.nl

Wanneer is de kostendelersnorm voor mij van toepassing?

Vanaf 2015 geldt de kostendelersnorm. Dit betekent dat als u een woning deelt met meer dan 2 volwassenen, uw bijstandsnorm daarop wordt aangepast. Hoe meer personen van 21 jaar of ouder in uw woning, hoe lager de bijstandsnorm.

Zijn mijn overgebleven punten van 2019 nog geldig?

Toegekende punten van het Meedoenarrangement zijn alleen geldig voor het jaar van toekenning. Overgebleven punten van 2019 zijn vervallen per 17 december, en zijn NIET meer geldig.

In 2019 had ik een toekenning voor het Meedoenarrangement. Moet ik in 2020 een nieuwe aanmelding doen?

Deelname aan het Meedoenarrangement wordt niet automatisch verlengt. U kunt elk jaar opnieuw een aanvraag doen. Voor 2020 kan dat vanaf 13 januari.

Kan ik een aanvraag doen als ik zelf geen computer heb?

Wanneer u zelf niet beschikt over een computer, dan kunt u iemand in uw eigen netwerk vragen u te helpen bij het aanvragen van het Meedoenarrangement.

Ook kunt u terecht voor ondersteuning en hulp bij de vrijwilligers van het Formulierencafé. Voor dagen en tijden zie: https://www.buurtplein.nl/diensten/formulieren-café/

Kan ik ondersteuning krijgen bij de aanvraag als ik ouder dan 65+ ben?

Als u zelf geen mogelijkheden hebt om het Meedoenarrangement aan te vragen en bent u 65 jaar of ouder? Dan kunnen we u helpen bij de aanvraag.

U kunt langs komen op het inloopspreekuur van het Meedoenarrangement elke woensdag van 09:00 tot 13:00 uur op het Stadhuis, Raadhuisstraat 2. Zorgt u er wel voor dat u al uw bankafschriften van de afgelopen twee maanden meeneemt. Hiervoor is het ook mogelijk om een afspraak te maken. Belt u daarvoor naar 0314-377 377.

Wat moet ik doen als ik een automatische toekenning heb ontvangen?

Een beperkte groep deelnemers heeft een automatische toekenning ontvangen voor het Meedoenarrangement 2020. Behoort u tot deze groep? Dan hebt u op 1 januari 2020 een e-mail ontvangen met het verzoek een nieuw wachtwoord aan te maken voor uw account voor 2020. Dit doet u via de link in de e-mail. Uw wachtwoord voor 2020 moet anders zijn dan uw wachtwoord van 2019. U controleert ook uw gegevens op juistheid. Zijn er gegevens gewijzigd, dan mailt u deze naar info@meedoenarrangement.nl

Tot wanneer kan ik me aanmelden voor het Meedoenarrangement in 2020?

Aanmelden voor het Meedoenarrangement 2020 kan tot en met 6 december 2020.

Daarna is het Meedoenarrangement voor 2020 niet meer toegankelijk.

Hoe lang duurt het voor mijn aanvraag wordt verwerkt?

Hebt u de juiste gegevens aangeleverd bij uw aanvraag, dan zullen we uw aanvraag binnen 14 dagen verwerken. Door de grote hoeveelheden aanvragen aan het begin van het jaar, kan het soms iets langer duren.

Hoe weet ik of mijn aanvraag goedgekeurd is?

Als uw aanvraag is verwerkt, krijgt u via het opgegeven mailadres een e-mail. Daarin kunt u lezen of uw aanvraag is toegekend of afgewezen. Bij een toekenning treft u in deze e-mail ook een link aan om een wachtwoord aan te maken. Bij een afwijzing leest u waarom u een afwijzing hebt ontvangen.

Ik heb een toekenning maar geen e-mail ontvangen?

Treft u na een toekenning geen e-mail aan in uw gewone mailbox? Kijk dan ook even bij uw ongewenste (spam) mail. Mocht ook daar geen e-mail binnen zijn gekomen, neemt u dan even contact met het Meedoenarrangement op.

Hoe kan ik gebruik maken van mijn account en mijn punten?

Na het aanmaken van uw wachtwoord, kunt u met uw opgegeven mailadres en uw wachtwoord inloggen in uw account van het Meedoenarrangement 2020.

Met uw punten doet u bestellingen bij de door u gekozen aanbieders. U krijgt deze bestelling in uw account of in het account van uw evt. gezinsleden te zien.

Wat moet ik doen om mijn bestelling in te leveren bij een aanbieder?

Van elke bestelling die u doet ontvangt u een afhaalbewijs in uw account. U print altijd uw afhaalbewijs van de bestelling uit en levert deze in bij de aanbieder van uw keuze. Dit doet u door het afhaalbewijs te downloaden via uw account. Het laten zien van een afhaalbewijs op uw telefoon is NIET toegestaan.

Hoe gaat het Meedoenarrangement om met mijn persoonsgegevens?

Het Meedoenarrangement gaat zorgvuldig om met uw persoonsgegevens. Hierin gaat ze niet verder dan het gebruik van uw persoonsgegevens voor het beheren van uw account en het regelen van uw bestellingen via het Meedoenarrangement.

Graag verwijzen wij u voor meer informatie naar de Privacy Statement van de gemeente Doetinchem http://www.doetinchem.nl/privacystatementgD.

Hoeveel punten krijg ik toegekend voor het Meedoenarrangement 2020?

De punten toekenning voor 2020 is gelijk aan die van 2019.

  • Leeftijd 0 tot 4 jaar ontvangen 450 punten
  • Leeftijd 4 tot 18 jaar ontvangen 900 punten
  • Leeftijd vanaf 18 jaar ontvangen 500 punten

Voor specifieke informatie leest u de algemene voorwaarden voor deelnemers.

Kan ik punten overboeken naar mijn evt. partner en/of mijn kinderen?

Punten die u toegekend krijgt van het Meedoenarrangement zijn persoonlijk en niet overdraagbaar. De punten zijn voor uzelf en kunt u niet overzetten naar uw evt. partner en/of kinderen.

Tot wanneer zijn mijn punten voor 2020 te besteden?

De toegekende punten voor 2020 zijn te besteden tot en met 16 december 2020.

Daarna kunt u niet meer beschikken over de overgebleven punten. Uw punten kunnen niet meegenomen worden naar 2021.

Blijft het aanbod voor het Meedoenarrangement altijd hetzelfde?

Het aanbod van het Meedoenarrangement kan per jaar wisselen. In principe blijft het gelijk, tenzij een aanbieder aanpassingen doet in het aanbod.

Ook het Meedoenarrangement kan aangeboden producten wijzigen of verwijderen als deze niet meer voldoen aan de algemene voorwaarden.

Mijn club of vereniging staat niet in het aanbod, kunnen zij ook mee doen?

Doet uw club of vereniging uit Doetinchem nog niet mee? Dan kunt u hen attenderen op het bestaan van het Meedoenarrangement. Zij kunnen zich dan aanmelden als aanbieder van het Meedoenarrangement.

Kan ik een bestelling ongedaan maken, of wijzigen?

Een bestelling die u hebt gedaan kunt u niet wijzigen. In enkele gevallen kan het Meedoenarrangement hiervan afwijken. Dit altijd met toestemming van de aanbieder waar u de bestelling hebt gedaan. Het verzoek moet per e-mail worden gedaan naar: info@meedoenarrangement.nl Leest u voor meer informatie hierover de algemene voorwaarden.

Mijn club is aanbieder van het Meedoenarrangement en heb ik zelf al betaald, wat doe ik?

U kunt altijd overleggen met uw club of zij het bedrag wat u al betaald hebt kunt verrekenen met uw punten van 2020. Een aanbieder kan hierover evt. ook contact met het Meedoenarrangement opnemen.

Ik heb al een jaarlidmaatschap afgenomen bij mijn vereniging hoe werkt dit met mijn punten?

Een jaarlidmaatschap gaat in op de datum dat u deze aanbiedt bij de aanbieder. Dit kan betekenen dat deze over een jaarwisseling heen gaat. Het is altijd afhankelijk van het moment en de datum van de bestelling. Vraagt u voor duidelijkheid bij de aanbieder na voor welke periode het jaarlidmaatschap voor u van toepassing is.

Gaan mijn bestelde producten van 2019 over naar 2020?

De door u bestelde producten van 2019 blijft u zien in uw account van 2020. U kunt nog tot en met 15 januari 2020 uw bestelde producten van 2019 inleveren bij de aanbieder. Daarna komen ze te vervallen.

Hoe lang zijn mijn bestellingen van 2020 geldig?

De door u bestelde producten in 2020 kunt u tot en met 16 december 2020 inleveren bij de betreffende aanbieder. Punten van 2020 moeten opgemaakt worden in 2020.

Tot en met wanneer kan ik mijn bestellingen van 2020 uitprinten?

De bestellingen die u in 2020 hebt gedaan moet u bij voorkeur gelijk na de bestelling uitprinten. U kunt uw bestellingen van 2020 tot en met uiterlijk 16 december 2020 uitprinten en inleveren bij de aanbieder. Let u op de specifieke informatie die per aanbieder kan verschillen. Dit om te voorkomen dat uw bestelling verlopen is. Vanaf 17 december 2020 kunt u de bestellingen NIET meer uitprinten.

Aanbieder worden van het Meedoenarrangement, hoe werkt dat?

Wilt u of uw vereniging of club zich aanmelden voor het Meedoenarrangement 2020 dan kunt u dat doen via www.meedoenarrangement.nl

U kiest voor organisaties en aanmelden. We adviseren u eerst de algemene voorwaarden voor aanbieders en voor deelnemers te lezen. Ook is het belangrijk dat uw aanbod voldoet aan de doelstelling van het Meedoenarrangement. Bij twijfel kunt u altijd mailen naar: info@meedoenarrangement.nl